Все по-често онлайн
Публикувано от Бисер Костадинов на 02.07.2012
Изображение: Reuters
Интернет настига телевизията като предпочитана медиа
Българите прекарват по шестнайсет часа седмично в интернет. Това превръща средата във втората най-популярна след телевизията, която се гледа - 23.2 часа седмично, докато радиото се слуша 11.7 часа. Хората отделят по 4.1 часа седмично за четене на вестници, а за списания 3.7 часа. Като цяло потреблението на интернет в Европа е общо 14.8 часа седмично, повече от час по-малко, сравнено с България (за повече данни виж таблицата).
Това показват резултатите от общоевропейско проучване "Mediascope Европа 2012", превърнало се за рекламната индустрия в един от основните източници на информация за медиа потреблението. Те бяха представени от Алисън Фена, вицепрезидент "Проучвания и маркетинг" на IAB Европа, на закрито заседание на Интерактив адвъртайзинг бюро България (IAB България).
Също както и на останалите пазари, споделеното потребление е основна характеристика за използването на медиите. В България 36% от мъжете и 38% от жените използват интернет, докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най-голям процент от времето си в интернет, докато гледа телевизия, е тази от 16 до 24 години – 48%. Следват 25-34-годишните – 44%, 35-44 години – 39%, и 45-54 години – 37% от времето си използват интернет, докато гледат телевизия.
Влияние на интернет
Седмичното медия потребление в България е 98% в полза на телевизията, 49% радио, следвано от списанията, които са предпочитани от 26% от българите, 52% вестници и 48% интернет. Влиянието на глобалната мрежа в България е силно. 51% от потребителите в национален мащаб споделят, че интернет им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини.
Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че онлайн пространството им помага да управляват здравето си. През последните шест месеца един интернет потребител в България е направил средно 9.3 покупки на обща стойност 117 евро (виж графиката).
Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии - от радио и телевизия, през преса и списания, до интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли. За България онлайн проучването е изпълнено от Global Park/GMI при 1000 респонденти, а омнибус изследването офлайн е извършено от TNS с 500 респонденти.
Източник: Капитал