Разходите за онлайн реклама в България за 2010г. бележат ръст от 25.6%


Публикувано от Бисер Костадинов на 04.10.2011

IAB IAB

Разходите за онлайн реклама в България за 2010г. бележат ръст от 25.6% на годишна база, отреждайки на страната шесто място сред 25 европейски държави. Това сочат данни на Adex 2010- проучване, реализирано с участието на голям брой национални бюра на IAB.

Петото издание на европейското проучване на разходите за онлайн реклама утвърждава доклада като основния източник на данни за Интернет рекламата в Европа. Adex 2010 обхваща 25 държави- от страните с много добре развита онлайн индустрия в Западна и Северна Европа до развиващите се пазари на изток и юг.

След относително слабата 2009г., разходите за онлайн реклама в европейски мащаб отново бележат сериозен ръст. По специално това се отнася за дисплей рекламата, която расте средно с 21.3%, като по този начин отнема първото място на търсенето (с годишен ръст от 15.1%) в категорията за най- бързорастящ онлайн рекламен формат в Европа. Утвърждаването на видео форматите, мобилната реклама и рекламата в социалните мрежи допринасят за силния ръст на дисплей рекламата.


Проучването показва също така, че пазарът на онлайн реклама расте средно с 15.4% в 25-те държави, включени в доклада. За сравнение – ръстът на целия рекламен пазар за същия период е само 5%. Общите разходи за онлайн реклама се равняват на 17.7 млрд. Евро, което представлява ръст от 2.4 млрд. Ръстът в отделните държави варира от 37% за Русия и 24% за Чешката република до 14% за Дания и 7% за Франция.


Източник: iabulgaria.bg